Posted by Jānis, tas kurš bloga autors | Posted in Jumts, Situācijas atskaite | Posted on 29-09-2010
Birkas:jumta segums, motorzāģis
Vakar kā jau 2dienās ierasts devos paturpināt būvdarbus. No rīta apmācies, bet nelija – turpināju pa jumtu ņemties. Vairāk vai mazāk esmu racionalizējis autonomo, vienpatno jumta likšanas shēmu ar lokšņu “nogādi” uz jumta un skrūvēšanas secību, tā kā varētu būt pat labi pastrādājis vakar, taču dienas vidū lietus visu sačakarēja. Divas trešdaļas no plaknes vēl palikušas.
Ok, rāpos nost, ķeršos pie sienām. Še tev – no servisa atgādātais husītis abas brīvdienas kārtīgi nostrādājis un vēlreiz manis iztīrīts pēc tam nu vairs nekādi negribēja lekt. Pārbaudīju, notīriju filtrus, visas “sulas” ir, bet nekā… Nelec. Tfu, pirkšu elektrisko motorzāģi. Kurš var ieteikt, ko obligāti jāņem vērā? Pasērčoju pa inetu un atradu, ka tikai Al-ko vai Bosch dabonami par aptuveni 60 latiem (un tālāk jau cenas uz augšu). Būs vien jāšturmē K-Rauta un Depo un jāskatās, ko var tur dabūt.
tiem zaagjiem pa 60ls nav nekaadas jaudas cik esmu straadaajis ar kaartiigu motorzaagji nevar saliidiznaat!, bet salmu grieshanai varetu arii dereet
Nūū, nevaru nepiekrist – benzīna motors tomēr ir kārtīga padarīšana. Taču, ja skatās uz tiem jaudas kilovatiem, tad elektriskais ir ap 2kW, bet mūsu husis benzīnnieks (242 XP modelis) varētu būt ap 1,5kW (http://www.husqvarna.com/lv/homeowner/products/chainsaws/240-e-series/#specifications) . Nedomāju, ka salmiem ar to varētu nepietikt. Egles mežā jau neiešu ar to gāzt…
K-rautā vēl pagāšnedēļ bija elektriskais Makita par apmēram 60 Ls. Viss, ko līdz šim no Makitas esmu turējis rokās ir super duper.
Varbūt muļķīgs ieteikums, bet svece zāģim ir jauna?
Sveci it kā arī citu ielikām, bet nu varbūt tiešām pavisam jaunu jāpērk. Lai gan esošās sit dzirksteli pietiekami baltu. Ai, nav ko iespringt – rīt nopirkšu labu Partner aparātu par nelielu naudiņu. Ir jau konkrēts kantoris, kur izskatās arī nākotnē visādas tādas lietas varēs dabūt un remontēt – Husīšu veikals un serviss.
Boscham ir ļoti tieva ķēde un sliede. Bremze pārstāja strādāt otrajā dienā. Aiznesu uz servisu, pateica: nu, mēs iztīrījām, bet ar laiku atkal saies eļļa un atkal nestrādās.
Savulaik pa 70+ Ls pirku
http://www.salidzini.lv/search.php?q=Dolmar+ES-2140
tagad izskatās uzlēkuši cenā.
Nevaru iedomāties, kāpēc mājas apstākļos būtu vajadzīgs skaļš un smirdīgs benzīnnieks.
Uz benzīna sīktehniku attiecas viss tas pats, kas uz veciem auto. Reiz mani palūdza sestdienā pavadāt vetārsta palīgu. Izvalkājām vetārsta veco bobiku (GAZ-69) uz buksiera pa visu kolhozu, pirda un šāva, bet tā arī nepieleca. Beigās vedu ar kravas GAZ-53. Pirmdienas rītā atnāca vecais vetārsts un pielaida bobiku ar pirmo šķīlienu.
Šķilot aukstu zāles pļavēju, Tecumseh dzinēja sarkano benzīnpūsli jānospiež reizes 5-10 atkarībā no temperatūras. Savukārt MTD kurmim pilnīgi jāpiever “čoks” un, kad pielecis, līdz pusei jāatver. Nemēģini šķilt ar nostāvējušos benzīnu (<A-66).
Broķim ir Al-ko,
(moš sabīsies viņi, a moš nē)
ar viņu vienīgi kāju pirkstiem nagus var apgriezt, nevis koka brusītes īsināt…
pakonsultējies ar Krautas puikām, un palūdz lai pieslēdz pie 220
Tiku pie īsta Partner elektriskā zāģīša – domāju, būs labs. Rīt nočekošu darbībā. Parasti elektriskajiem galvenā zvaigznīte esot ar plastmasas zobiem, tos apraujot. Šitam tāpēc tā zvaigznīte ir no metāla. Redzēs, kā būs.
Mana pieredze ar elektroinstrumentiem

Elektrisko ķēdes zāģi (pavisam dzeltena Stiga 1,7 kW) pirku pa 65, pēc nedēļas vairs negāja, atdevu uz garantiju, piezvanīja, teica, ka pavisam beigts, došot citu, bet tieši tāda neesot, esot jaudīgāks (1,9 kW), bet 10Ls dārgāks, tātad jau 75. Mājai karkasu taisot vēl divas reizes pabija remontā, katru reizi pa ~30 Ls, plus vēl aizvest, atvest laika un ceļa izdevumi, kopā jau pāri pa 150 sanāk, secinājums – būtu labāk uzreiz pa 150 nopircis Makitu
Labi, ka piebūvniecības husīts ar bija pieejams. Bet benzīnniekiem patīk, ka tos pilnā ručkā nostrādina, tādiem īslaicīgiem, smalkiem darbiņiem viņi ātri paliek nelietojami.
Ar flekšiem līdzīgi. Ar tiem slīpējām mājas karkasa baļķus. Nopirku vienu Makitu ar regulējamiem ātrumiem (tam pie palaišanās lēni uzņem apgriezienus) pa 140 Ls, otru tādu pirkt neuznīdos, domāju, ka apiesimies ar lētā gala flekšiem tjipa Rebir, Stern etc vidēju pa 20 Ls gabalā (tie uzreiz ar cirtienu slēdzas iekšā un ātri sāk grabēt reduktors). Rezultātā man tagad saimniecībā ir viens ejošs Makitas fleksis un 7 nobiruši “lētie” fleksīši kopsummā pa tiem pašiem 140 Ls.
Ir jau arī pozitīva pieredze
Es Maximā nopirku lielo fleksi 1700W pa Ls 9. DeFORT saucās! Sazāģēju visam mājas jumtam betona dakstiņus un nekas neliecina, ka viņš tasās pateikt “čau”! Ripa gan bija 2x dārgāka :0